Allereerst is het verstandig om een huurauto te reserveren. Enerzijds om teleurstellingen te voorkomen op het moment dat de gewenste auto niet beschikbaar is en anderzijds om de tijd te verkorten tijdens het ophalen van de auto.
Een reserveringsaanvraag kan je eenvoudig via deze site doen, bovendien heb je dan direct inzicht in wat de kosten zijn van de huur en eventuele extra's. Dit overzicht kan je ook eerst naar jezelf mailen zonder een aanvraag te doen.
Wil je toch liever iemand spreken dan kan je ons altijd telefonisch bereiken op 088-9960120 of je door ons terug te laten bellen.
Wat wij willen weten bij een reserveringsaanvraag:
Nadat wij de aanvraag hebben ontvangen, plannen wij deze in en krijgt je desgewenst een bevestiging via de mail met daarin de borgstelling die je moet betalen bij het ophalen van de huurauto.
Wanneer je de auto komt ophalen vragen wij je rijbewijs en paspoort of ID-kaart te mogen inzien. Er wordt een kopie van het rijbewijs door ons gescand, waarbij het documentnummer niet zichtbaar is en die lokaal en versleuteld bij ons wordt opgeslagen en dus niet toegankelijk is voor onbevoegden.
Vervolgens worden de ontbrekende gegevens door ons aangevuld voor het maken van een compleet huurcontract. Er wordt gevraagd of je het eigen risico wilt verlagen in het geval je de auto met extra schade inlevert na de huurperiode. Ook als er extra bestuurders zijn, of als je extra voorzieningen wilt huren zetten wij dit op het contract en de wijze hoe de borgstelling wordt voldaan.
Alle gemaakte afspraken komen op het huurcontract te staan:
Het huurcontract moet door beide partijen worden ondertekend.
Nadat de administratie en borgstelling is geregeld, gaan we naar de huurauto waarbij deze op al aanwezige schades wordt gecontroleerd, de brandstof inhoud en kilometerstand worden genoteerd en een eventuele uitleg volgt. De schades worden door ons digitaal opgeslagen en na ondertekening wordt er direct een mail naar je gestuurd met de staat van de auto en de reeds aanwezige schades.
De auto wordt met een volle brandstoftank meegegeven.
Mocht er tijdens de huurperiode iets gebeuren, zoals pech of schade, dan moet dit zo snel mogelijk aan ons worden gemeld, zodat wij er alles aan kunnen doen om je weer snel op weg te helpen. Informatie, uitleg en noodnummers zijn altijd in de auto aanwezig evenals de groene verzekeringskaart, schade aangifteformulier en een kopie van het kentekenbewijs.
Ga je naar het buitenland dan moet je zelf denken aan eventuele extra voorzieningen die verplicht zijn voor het land van bestemming, zoals milieu- of tolsticker, brandblusser, reflecterende vesten, gevaren driehoek, enz. Wij kunnen hier uiteraard in meedenken.
De auto kan op elk gewenst tijdstip worden ingeleverd, ook na sluitingstijd. De sleutel kan dan worden gegooid in de speciale sleutelkluis. Je blijft echter wel verantwoordelijk voor de auto tot het moment dat wij de auto hebben kunnen controleren binnen 2 uur na opening van de vestiging.
Onze huurauto’s krijg je altijd met een volle tank mee. De brandstof die er tijdens de huurperiode wordt verbruikt is niet inbegrepen in het huurtarief of vrije kilometers, maar is volledig voor rekening van de huurder. Wij vragen je daarom het voertuig weer vol getankt in te leveren.
Bij het inleveren wordt de auto verder gecontroleerd op kilometerstand, staat van de auto en eventuele schades. Hiervan volgt ook een overzicht naar je mailadres.
Er wordt door ons een eindfactuur gemaakt die ook wordt gemaild. Eventuele restanten van de borgstelling worden binnen 3 werkdagen door ons naar je bankrekening overgemaakt.
Voor meer informatie kan je kijken bij de Veelgestelde vragen of andere themapagina's.
Karel Doormanstraat 105e, 1055 VD 020 688 10 15 amsterdam@huurmij.nl
Handelsweg 14, 2404 CD 0172 426 657 alphen@huurmij.nl
Koudenhorn 24-30, 2011 JD 023 53 19 131 haarlem@huurmij.nl
Pesthuislaan 8, 2333 BA 071 51 34 700 leiden@huurmij.nl
Lijnbaan 12, 2352 CK 071 5 820 820 leiderdorp@huurmij.nl